Lokalitas Konten dalam Visual Kaos Cak-Cuk Surabaya
DOI:
https://doi.org/10.34148/artika.v1i1.26Keywords:
locality, Cak Cuk Surabayavisual-shirts, plesetan, parodyAbstract
In the realm of fashion, t-shirt has a basic function in man dressed as a complement. As it grows a shift in the value of the function t-shirts. In addition to functioning as a complement to dress, t-shirts can be used as a medium of communication, conveys criticism, existence, identity portrayal, as well as a means of identity and promotion. Kaos Cak Cuk Surabaya is one of the local T-shirt original regional Surabaya Suroboyoan consistent use in displaying visual culture. Through the language of visual pun and parody are blasted with locality Surabaya, Surabaya Cak Cuk in her locality brings humor and antics.Downloads
Download data is not yet available.
References
1. Barnard, Malcolm. 2011. "Fashion Sebagai Komunikasi", Yogyakarta : Jalasutra.
2. Heryanto, Ariel. 1996. "Pelecehan dan Kesewenang-wenangan Berbahasa Plesetan dalam Kajian Berbahasa dan Politik di Indonesia" dalam PELLBA 9: Linguistik Lapangan. Yogyakarta: Kanisius.
3. Liliweri, Alo. 2003. "Makna Budaya dalam Komunikasi Antar Budaya", Yogjakarta : LkiS.
4. McRobbie, Angela, 1999, "In the Culture Society, Art, Fashion and Popular Music", London & New York: Routledge.
5. Piliang, Yasraf A. 1994. Pastiche, Parodi, Kitsch, dan Camp. Jurnal Kalam. Edisi 2.
6. Tinarbuko, Sumbo. 2007. "Eksekusi Iklan Televisi dengan Pendekatan Parodi", dalam Jurnal Ilmu Komunikasi. Volume 4, nomor 1, juni 2007.
7. Wijana, Dewa Putu. 2003. "Kartun: Studi Tentang Permainan Bahasa" Yogyakarta: Ombak.
8. Suara Surabaya City Guide: edisi Mei 2012
9. Adji, Muhamad. "Lokalitas Dalam Karya Sastra Sebagai Upaya Pembentukan Identitas". Pustaka Ilmiah Unpad (http://pustaka.unpad.ac.id/wpcontent/uploads/2011/ 03/lokalitas_dalam_karya_sastra.pdf)
10. http://kunci.or.id/
11. https://www.facebook.com/CakCukSurabayaAdminYangResmi
2. Heryanto, Ariel. 1996. "Pelecehan dan Kesewenang-wenangan Berbahasa Plesetan dalam Kajian Berbahasa dan Politik di Indonesia" dalam PELLBA 9: Linguistik Lapangan. Yogyakarta: Kanisius.
3. Liliweri, Alo. 2003. "Makna Budaya dalam Komunikasi Antar Budaya", Yogjakarta : LkiS.
4. McRobbie, Angela, 1999, "In the Culture Society, Art, Fashion and Popular Music", London & New York: Routledge.
5. Piliang, Yasraf A. 1994. Pastiche, Parodi, Kitsch, dan Camp. Jurnal Kalam. Edisi 2.
6. Tinarbuko, Sumbo. 2007. "Eksekusi Iklan Televisi dengan Pendekatan Parodi", dalam Jurnal Ilmu Komunikasi. Volume 4, nomor 1, juni 2007.
7. Wijana, Dewa Putu. 2003. "Kartun: Studi Tentang Permainan Bahasa" Yogyakarta: Ombak.
8. Suara Surabaya City Guide: edisi Mei 2012
9. Adji, Muhamad. "Lokalitas Dalam Karya Sastra Sebagai Upaya Pembentukan Identitas". Pustaka Ilmiah Unpad (http://pustaka.unpad.ac.id/wpcontent/uploads/2011/ 03/lokalitas_dalam_karya_sastra.pdf)
10. http://kunci.or.id/
11. https://www.facebook.com/CakCukSurabayaAdminYangResmi